Tünelle 40 milyon dolar cebimizde kaldı
Karayolları 4. Bölge Müdürü Vacip Mert, “Yıllardır birçok hükümet ve bakan eskiten Bolu Dağı Tüneli'yle her yıl 40 milyon dolar milli servetten kâr edildiğini tespit ettik” şeklinde konuştu.
MEHMET SAFA CANAT - HASAN CANAT / İSTANBUL

Karayolları 4. Bölge Müdürü Vacip Mert, Bolu Dağı Tüneli'nin, ülkemiz karayolu ağının ana arteri durumunda bulunan Edirne-İstanbul-Ankara ekseninde ulusal ve uluslar arası taşıma talebini karşılamak amacıyla inşa edildiğini belirterek, “Tünel, 2003-2008 yılları arasında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatı Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yoğun mali ve teknik destekle çalışması sonucu bitirilerek Ocak 2007'de açıldı. Projeyle 1 adet 2871 metre uzunluğunda iki tüplü tünel, 4 adet toplam 4644 metre uzunluğunda viyadük, 3 adet toplam 900 metre uzunluğunda köprü, 1 adet 76 metre uzunluğunda üst geçit köprüsü, 12 adet alt geçit köprüsü inşa edilmiştir” dedi.

1.5 MİLYAR HARCANDI

Trafiğin Bolu Dağı Tüneli'ne geçmesiyle her yıl 40 milyon dolar milli servetten kâr edildiğini tespit ettiklerini belirten Mert, “Bu projeye 1,5 milyar dolar para harcandı ama zaman kaybı ve kazalar önlendi. Burada en önemli konu ise insana hizmet etmektir. Ayrıca Ankara-İstanbul arası 440 km olduğu için bu mesafe yasal hızla 3,5 saatte gidilebilir hale geldi” dedi. Tünel inşaatını Karayolları Genel Müdürlüğü adına denetleyen Yüksel Proje Kontrol Teşkilatı Başkanı Faik Tokgözoğlu ise “Tünel inşa edilmeden önce Kaynaşlı'daki devlet yolunda, 1991 yılından beri kış aylarında yollar kapandığı için insanlar saatlerce trafikte beklerdi. Şimdi o zaman kaybı giderildi” dedi.

Türkiye inşaatta merkez olabilir

Bolu Dağı Tüneli'ni inşa eden İtalyan Astaldi şirketinin Türkiye Genel Müdürü Luigi Realini, tüneli projesinin hayata geçirilişi sırasında pek çok güçlükle karşılaştıklarını, zorluklara rağmen projeyi büyük bir özveri ile inşa ettiklerini belirterek, “Türkiye'de tünel yapımında son teknolojiyi kullandık. Güvenlik uygulamalarının çoğu tamamlandı. Haziranda hepsi bitecek. Tünelin her iki tarafındaki değişik mesafelerdeki paneller aracılığı ile tünel içerisinde meydana gelen herhangi bir olay olduğu zaman kontrol ediliyor. Tünel içerisine giren araçlarda ses sistemi kesilerek radyo aracılığı ile sürücülere sesli bilgilendirme ve uyarılar yapılmaktadır. 20 yıldır Türkiye'deyiz. Burada Türk mühendislerinden oluşan bir ekibimiz var. Türkiye'nin stratejik pozisyonunu da düşünerek biz Türkiye'yi Asya bölgesinde bir merkez olarak görmek istiyoruz. Asya'da inşaat işleri yaparken Türkiye'yi bir merkez olarak değerlendirip Türk müteahhitleri ve Türk mühendisleri ile ortak işler yapmak istiyoruz” dedi.