Öncelikle bize kendinizi tanıtır mısınız?
1966 Trabzon doğumluyum. Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği mezunuyum. 1989 yılında Karayolları’nda göreve başladım. Çeşitli bölgelerde, çeşitli görevlerde bulundum. 21 yıldır Karayollarında görev yapıyorum. 2006 yılından beri de Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü görevini yürütmekteyim.
4500 KM YOL AĞI
Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü’nün son dönemde yapmış olduğu ve yapacağı projelerden bahseder misiniz?
Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü, 1950 yılında Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kuruluşu ile birlikte kuruldu. Şu anda Bölge Müdürlüğümüz sorumluluk alanında, Ordu, Samsun, Sinop, Amasya, Tokat ve Çorum illerinin tamamı ile Kırıkkale ilinin Delice ilçesi vardır. Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü, Karayollarının büyük bölgelerinden biri olup yaklaşık olarak 4 bin 500 km yol ağına sahiptir. Öncelikle Sayın Başbakanımızın da çok yakın ettiği Karadeniz Sahil Yolunun Samsun-Sarp arasıdaki 542 km’lik kesimi 2007 yılında Sayın Başbakanımız tarafından trafiğe açılmıştır. Bu proje hem bölgemiz hem de Türkiye için önemli olmakla birlikte, yapılması planlanan Karadeniz Çevre Yolu’nun da önemli bir bölümünü oluşturmaktadır.
SAMSUN-SİNOP ARASI 1,5 SAAT OLACAK
Samsun-Sinop arası 152 km uzunluğunda olup 4 kısım halinde yapım çalışmalarına devam edilmektedir. Samsun-Sinop Yolu, Sayın Başbakanımızın 3. Boğaz Köprüsü’ne bağlanmasını istediği Karadeniz Sahil Yolu’nun önemli aşamalarından birisini oluşturuyor. Şu anda mevcut yolun uzunluğu 162 km ve seyahat süresi 2,5-3 saattir. Biz yolu bitirdiğimizde 8-10 km kısalma olacak. Ancak bu kısalma çok önemli olmayabilir ama bölünmüş yollardaki hız limitinin 110 km’ye çıkarıldığını da dikkate aldığımızda yol bittiğinde seyahat süresi 1,5 saatin altına inecektir. Özellikle bir enerji üssü olmaya hazırlanan Sinop’ta ulaşım problemi bu proje sayesinde çözülmüş olacaktır. Yolu 2011 yılında bitirmek için var gücümüzle uğraşıyoruz ama muhtemelen 2012 yılında bitirmiş olacağız.
ORTA VE DOĞU KARADENİZ İÇ ANADOLU’YA BAĞLANDI
Bir başka projemiz de, halen belirli aşamalarda devam eden Samsun-Ankara Yolu projemizdir. Bu projemiz bütün Orta ve Doğu Karadeniz’i İç Anadolu’ya bağladığı gibi İç Anadolu’yu da Karadenize ve limana bağlayan bir yoldur. Ankara’ya kadar olan toplam 404 km uzunluğundaki yol bölünmüş yol olarak 2009 yılında trafiğe açıldı. Şu anda beton asfalt çalışmaları ve farklı seviyeli kavşak çalışmaları devam ediyor. Bu projemizdeki bütün eksiklikleri de 2011 yılında tamamlamayı hedefliyoruz.
AVRUPA ORTA DOĞU’YA BAĞLANIYOR
Kapıkule’den başlayarak, İstanbul, Gerede, Merzifon, Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı’dan geçerek Gürbulak Sınır Kapısında son bulan Türkiye’nin en uzun akslarından biri olan Kuzey Tetek güzergâhında çok yoğun bir çalışma yapılmaktadır. Bu güzergâh Avrupa’yı Doğu’ya ve Orta Doğu’ya bağlayan koridorlardan birisidir. Bizim bölgemizi ilgilendiren kesim Tosya’dan başlayarak Reşadiye Koyulhisar arasında son bulan 330 km’lik kesimdir. Biz 2010 yılı sonu itibariyle yolun 260 km’lik kısmını bölünmüş yol haline getirmiş olacağız. 2011 yılında ise yolun tamamını bölünmüş yol olarak tamamlayacağız. Diğer yollarda olduğu gibi bu yolda da beton asfalt ve köprülü kavşak çalışmaları devam edecek olup bu çalışmalar trafiği çok fazla etkileyen çalışmalar olmayacaktır.
SİNOP-ANKARA YOLU 60 KM KISALACAK
Bir diğer projemiz de Sayın Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım Bey’in yakından takip ettiği Kuzey-Güney akslarıdır. Sinop-Boyabat-Kargı güzergâhı ile Sinop ilini Kuzey Tetek güzergahına bağlamış olacağız. Böylece Sinop’tan Ankara’ya yol yaklaşık 60 km daha kısalmış olacak. Bu projeyi 2011 yılında bitirmiş olacağız.
Ayrıca, Çorum-Alaca-Yozgat istikameti de İç Anadolu’yu Güney Akdeniz’e bağlayan güzergâhlardan bir tanesidir. Yolda 28 km’lik bir eksiğimiz kaldı. Bu projemizi de 2011 yılında bitireceğiz.
Genel anlamda yıl içerisinde trafik işaretlemesi, bakım işleri, kar ve buz mücadelesi de bölgemizde yoğun bir şekilde devam etmektedir. Son zamanlarda ciddi bir makine parkı yenilemesi ve takviyesi de yaptık. Bu anlamda bir eksikliğimiz yok. Çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Ekonomik anlamda da hiçbir şekilde ödenek sıkıntımız yok. Eskiden müteahhitler iş yaptığında bize gelip ‘Biz şu kadar iş yaptık, alacağımızı ne zaman ödeyeceksiniz?’ diyorlardı. Şimdi ise biz müteahhitlere ‘Ödenek problemi yok, çok daha hızlı çalışıp daha fazla iş yapmalı ve işi zamanından önce bitirmelisiniz’ diye zorluyoruz. Artık müteahhitler iş yapmak için bizi zorlamıyor, biz müteahhitleri zorluyoruz. Şu an Türkiye genelinde 2009 ve 2010 yılında en çok harcamayı ve en çok işi yapan Bölge Müdürlüğü konumundayız. Bu 1-2 sene daha bu şekilde devam edecek. Yapılan hizmetlerden dolayı vatandaşlarımızdan çok olumlu tepkiler alıyoruz. Emeği geçen herkese, vatandaşlarımız da şükranlarını iletiyor. Bu durum bizi mutlu ediyor, dolayısıyla daha çok çalışmak için güç veriyor.
YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ DÜNYA ÇAPINDA BİR MODELDİR
Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü’nde Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılan projeler var mı?
Dünya ekonomisinin bugün geldiği noktada Yap-İşlet-Devret modeli bütün dünyada uygulandığı gibi Türkiye’de de uygulanıyor. Mesela Gebze-İzmir projesi ile sadece Türkiye’de değil, dünya çapında büyük bir projeye imza atıldı. Şu anda Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü’nde Yap-İşlet-Devret modeli ile devam eden bir çalışmamız yok. Ancak sonraki aşamada Karadeniz Sahil Yolu’nun 3. Boğaz Köprüsü’ne bağlanacağı proje için belki böyle bir şey düşünebilir ama şu an buna yönelik doğrudan bir çalışmamız yok.