Duble yolda Doğu-Batı ayrımı yok
Türkiye'nin büyük mesafe kaydettiği bölünmüş yol projeleri, sektörden övgü alıyor. Duble yollar için Doğu Batı ayrımı yapılmadığı vurgulanırken, standartların geliştirilebileceği belirtiliyor.
MEHMET SAFA CANAT - HASAN CANAT / İSTANBUL

Özyapıcılar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Korkmaz, Cumhuriyet tarihinden bu yana en büyük duble yol yatırımlarının son 8 yıl içerisinde yapıldığını ve duble yol konusunda uluslar arası anlamda büyük mesafeler kat edildiğini söyledi.

Korkmaz; "Bundan 8-10 yıl kadar önce gerek otoyollar, gerekse duble yollar bu derece fazla değildi. Bu yüzden trafikte yapılan en küçük bir hata bile can kaybı ile sonuçlanabiliyordu. Türkiye Cumhuriyeti, o günden bu güne Acil Eylem Planı ile bölünmüş yol adı altında ihaleler yaparak, batıdan doğuya kadar ayrım yapılmadan duble yollar, otoyollar yaptırdı. Türkiye Cumhuriyeti'nin karayollarına verdiği ağırlık, can kayıplarını engellemesinin yanında, ulaşım süresinin kısalması da ülkemiz için bir kazanımdır" diye konuştu.

Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın 2002 yılındaki seçimlerden önce verdiği söz olan 15 bin km yol işinin bugün itibari ile 14 bin km'sinin bitmiş durumda olduğunu belirten As-Ka İnşaat Genel Müdürü Bülent Tatar; "Rahmetli Özal'ın göreve geldiği 1983 yılından itibaren bugüne kadar peyderpey yapılan otoyollar son 30 senede 2 bin 400 km olmuş iken sadece duble yollar son 8 senede 14 bin km olarak gerçekleşti" dedi.

STANDARTLARI DAHA İYİ OLMALI

Otoyolların çok pahalı bir yatırım olduğunu ifade eden Tatar, duble yolların standardının düşük olduğunu söyledi. Tatar, "Devlet haklı olarak bir an önce her tarafa hizmet götürmek istiyor. Bölünmüş yolların standartlarının arttırılması, bitümlü sıcak karışıma çevrilmesi gerekir" dedi.

UYARI: YUKARIDAKİ RÖPORTAJ SADECE MEDYA ÇALIŞMASIDIR. ERCİYES GRUP OLARAK BU ŞİRKETLE HİÇBİR TİCARİ BAĞIMIZ YOKTUR.