Öncelikle bize kendinizi tanıtır mısınız?
Babadan otobüsçü olan bir ailenin evladıyım. 1972-73 yılından beri taşımacılık yapan bir ailenin içerisindeyim. Genellikle aile olarak Balkan ülkelerine taşımacılık yaptık. Çocukluğumdan beri taşımacılığın her safhasından en üst kademesine kadar çalışmış biriyim. Taşımacılıkla ilgili çeşitli derneklerde görev yaptım. İstanbul Ticaret Odası meslek komitelerinde 4 yıl görev yaptım. 25 Kasım 2008 tarihinden itibaren de TOFED Genel Başkanlığı yapmaktayım.
YOLLARDA KAZALAR AZALDI
Acil Eylem Planı kapsamında inşa edilen duble yollar hakkında neler söylemek istersiniz?
AKP Hükümeti döneminde alınmış olan karar ile Acil Eylem Planı sayesinde yapımına hız verilen duble yollar bugün 15.760 km’ye kadar gelmiş bulunmaktadır. Bu bizim karayolu yolcu taşımacılığında en büyük beklentimizdi. Duble yolların yapılması ile beraber Türkiye’de kaza oranları %40-50, karayolu yolcu taşımacılığında da %70-80 oranında azalmıştır. Biz bütün yolların otoyol olmasını isteriz ama ülkemizin de durumunu biliyoruz. Dolayısıyla biz TOFED olarak Türkiye’de karayoluna son yıllarda verilen önemden çok memnunuz. Atalarımız ‘İş bilenin, kılıç kuşananın’ demiş. Ulaştırma Bakanımız Binali YILDIRIM Bey’in taşımacılık sektöründen gelmiş olması bizim için en büyük şanstır. Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN Bey’in İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı olduğu dönemlerde Binali YILDIRIM Bey’in de İDO Genel Müdürü olması da taşımacılık sektörünün bir avantajı oldu. Eğer Ulaştırma Bakanlığı görevine daha önce bu sektörde görev yapmamış bir kişi getirilseydi AKP Hükümeti duble yol ve taşımacılık yatırımlarındaki başarıları yakalayamayabilirdi. AKP Hükümeti’nin bir ulaştırma politikası var. Havayoluna ne kadar önem veriliyorsa karayoluna da o kadar önem veriliyor. Yakın zamanda Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ihalesi yapılan Mega Proje ile İstanbul-İzmir arasının 3,5 saate ineceği belirtiliyor. İzmir’e uçakla gitmek isteyen bir kişi de evinden 1 saat önce çıkmak zorunda, 1 saat seyahat etmekte ve daha sonra da havalimanından şehre ulaşımını yarım saat olarak düşünürsek Mega Proje sayesinde mesafeler dengeleniyor diyebiliriz.
DEVLETLE UYUMLU ÇALIŞIYORUZ
Devletten beklentileriniz nelerdir?
Biz TOFED olarak önerilerimizi ve beklentilerimizi imkanımız oldukça devlet yetkililerine iletiyoruz. En son 11 Haziran 2009 tarihinde yürürlüğe giren Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile ilgili sıkıntılarımızı ve bu sıkıntıların çözümü için taleplerimizi devlet yetkililerine ilettik. Devletimiz ile bir uyum içerisindeyiz. Hem sektörümüzün devletten beklentilerini hem de devletimizin bizden beklentilerini bilerek çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Şehirlerarası otobüs terminallerinin yenilenmesi ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Biz şehirlerarası otobüs terminallerinin özelleştirilmesini talep ediyoruz. Bunun da sebebi devletimizi hantal yapıdan kurtarmaktır. Yıllardır otobüs terminalleri hep fazla personel ile işletilmeye çalışılmıştır. Hal böyle olunca işletme giderleri ve masraflar artmaktadır. Biz otobüs terminallerinin belediyelerin elinden alınıp sektör mensupları tarafından işletilmesini istiyoruz. Çünkü yeterli sayıda personel ile otobüs terminallerini en iyi şekilde işleteceğimize inanıyoruz. Mesela biz 2008 yılında Shell akaryakıt şirketi ile TOFED mensuplarına pompa fiyatı üzerinden %9 indirim yapılan bir anlaşma imzaladık. Böylece TOFED mensupları istedikleri Shell istasyonundan %9 indirimli yakıt alabilecek duruma geldi.
TÜRKİYE’DE OTOBÜSÇÜLÜĞÜ HAK ETTİĞİ YERE GETİRECEĞİZ
TOFED olarak gelecekteki hedefleriniz nelerdir?
TOFED olarak ilk hedefimiz Türkiye’de otobüsçülüğü hak ettiği, layık olduğu en üst seviyeye getirmektir. Otobüsçülüğün kanayan yarası olan 3-5 konuyu da çözüme kavuşturarak bizden sonra gelecek kişilere bayrağı teslim etmek istiyoruz. Bununla ilgili yollarda kaza oranlarını azaltmak için sınırsız sorumluluk uygulanmasını istiyoruz. Türkiye’de şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan 22.000 otobüs var. Bu otobüsleri sigorta şirketleri ile sınırsız sorumluluk anlaşmaları yaparak hem can güvenliğini hem de mal güvenliğini arttırmak istiyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Bir de yıllar önce yapılmış olan karayolu ile hacca gidilmesi önümüzdeki yıldan itibaren yapılacak. Türkiye’de hacca gitmek isteyen vatandaşlarımız eskiden olduğu gibi karayolu üzerinden hacca gidebilecek. Vatandaşlarımız hem gidilen yolun güzergahındaki tarihi ve dini mekanları ziyaret edecek, hem de hac vazifesini yerine getirmiş olacaktır. Bununla beraber umre seyahatleri de karayolu ile yapılacak. Bu konuyu Ulaştırma Bakanı Sayın Binali YILDIRIM Bey ile de görüştük. İnşallah önümüzdeki sene böyle bir çalışmayı başlatmak istiyoruz.